250287548
top of page
Ulrika Zeijlon

2019 - börja analysera på allvar


Om du är på sociala medier borde du vara medveten om saker som till exempel:

-Åldrarna på dina följare

-Vilka dagar och tider äsom de är mest aktiva på sociala medier

-Vilken typ av innehåll fungerade bra

-Hur många gånger klickades dina länkar?

-Vilka engagemang fick du?

Och listan bara fortsätter...


Alla dessa analyser, de flesta av dem kan du ta fram på respektive social medie, är väldigt insiktsfulla när det gäller att skapa framtida innehåll.

Om du vill dominera på sociala medier måste du vara uppmärksam på din statistik. Du behöver veta vem du pratar med och vad de tycker om.

Jag gillar att göra en månadsanalysrapport för var och en av de plattformar jag är på. Vilket innehåll hade det högsta engagemanget? Vilka bloggar artiklar var mest populära?

Att analysera dina data hjälper dig att öka din räckvidd och skapa innehåll som är viktigt för ditt varumärke.

Be Awesome!

/Ulrika

Awesome media jobbar som digital marknadsförare, social media manager och virtuell assistent med inriktning mot sociala och digitala medier. Vill du som företagare veta mer om hur jag kan hjälpa dig? Kontakta mig på, hej@awesomemedia.se



97 visningar0 kommentarer
bottom of page